maanantai 13. helmikuuta 2012

Tkhlm osa 1

Kuten edellisessä postauksessa kirjoitinkin, kävin viikonloppureissulla tukholmassa! Mukana oli tuttavaperhe: isä, äiti, Sande, ja Sanden veli + veljen kaveri ja minun siskoni A ja hänen avomiehensä J! Oli kyllä huippureissu, mukava oli olla isommalla porukalla reissussa; jos tuli tylsää nii lähti ettimään muuta porukka :)

Mentiin lauantai aamusta 10.45 minä, A ja J lentokoneella helsinkiin, dösällä keskustaan ja tavattiin siellä sitten nämä muut seurueen osapuolet. Kierreltiin pikkuisen kaupungilla, syötiin ja lähdettiin laivalle. Olimme siis liikkeellä Siljalla (Helsinki-Tukholma-Helsinki). Laiva lähti puoli viiden aikoihin ja tässä välissä hieman kuvia kun lähdettiin satamasta.

Siinä pitäis näkyä sydän, mutta...

Tuli käytettyä tosi laiskasti kameraa, yleensä otan paljon enemmän kuvia reissuista, mutta jospas näillä selvittäis joita otin. Nämä kuvat sitten tosiaan menee aikajärjestyksessä jos joku pohtii, että onko tässä järkässä mitään järkeä :D

Oli aika paljon jäätä!
Kahdeksan aikaan käytiin syömässä buffet-illallinen (mää haluan omaankin keittiöön semmosen tarjoitlijan joka vie lautasen pois heti kun saa viimeisen suupalan syötyä :D) Illemmalla mentiin atlantis palace:en kuuntelemaan bändiä, ja jotku siellä tanssivatkin.

Oli pakko laittaa, ku nään noista silmistä varmaan painajaista
ens yönä! :DD
 Sitte oliki keskiyön shown aika! Yritin valkata vähiten tärähtäneet ja valottuneet kuvat, mutta anteeksi silti laatu!

Päästiin tukholmaan sitten aamulla, käytiin toki syömässä aamulla ensin. Lähdettiin laivasta 11 aikaan ja porukka hieman hajaantui, minä päädyin kuitenkin metrolla vanhaan kaupunkiin ja seuraavaksi hyvin epämääräinen kasa erilasia kuvia :)

Nonni ja me kävelimme siis gamla stanin läpi keskustaa, pyörittiin siellä vähän aikaa (en löytänyt mitään kivaa ): ) ja muut lähti laivalle, minä Sande, A ja J mentiin vielä uudestaan vanhaan kaupunkiin. Siis minä ja Sande käveltiin sinne ja tavattiin A&J siellä. Tähän väliin ihan pari kuvaa keskustasta:

Kuninkaanlinna ja tuossa toisessa kuvassa näkyykin kuninkaallinen pulkkamäki :))

Sitten vielä uusia kuvia vanhasta kaupungista...

Sande ja minä :)

Tämä oli siis tosiaan menopelinä!
 Mentiin laivalle joskus kolmen jälkeen, buffet oli tänä iltana jo vartin yli viisi, ruuan jälkeen teimme ostoksia tax freessa ja yhdeksältä satuttiin siskon kanssa katsomaan esitystä jonka esitti sama porukka kuin keskiyön showkin.

Esityksen jälkeen bändi tuli soittamaan ja laulamaan ja lavalle juoksikin mummojen ja pappojen sijasta kasa pikkulapsia :D

Sunnuntai iltaisesta keskiyänshowsta en jaksanut näköjään ottaa yhtäkään kuvaa, enkä mistään coktaileistakaan, joita olisin kyllä voinut vetää vaikka kuinka monta! Ne on vaan niin herkkua!!
Mutta sitten seuraavana päivänä päälle päätyi:
Normipäivä
 No ei todellakaan :D J vähän stailasi minua aamulla tälläisillä asusteilla, mutta ne taisivat lopulta päätyä roskakoriin :DD

Oltiin taas joskus aamupäivästä maissa (hesassa) ja kaupungissa puoli 12 aikaan. Käytiin sokoksella ja ostin tämmöisen kirjan kun hintakaan ei ollut kuin hurjat 3.95.

Sitten mentiin kahville ja lähdettiin jo A:n ja J:n kanssa bussilla kohti lentokenttää. Lennon lähtöaika oli 14.40, mutta portti suljettiin jo 14.25 kun kaikki oltiin koneessa. Nyt pääsin vihdoin kotiin, kävin suihkussa ja olen kirjoittanut tätä jo puolitoista tuntia joten nyt painun jo todellakin pehkuihin!!! Jatkan reissun yksityiskohdilla myöhemmin jos vaan jaksan! PS: jos joku vielä muistaan salkkareitten Amin, nii se oli laivalla meidän kanssa yhtäaikaa!

Öitä!!
R

1. aivan ihania kuvia oot onnistunut ottaa tuolta reissusta :)))
    Oli kyllä tosi mukava reissu kaikin puolin (: